donderdag 2 december 2010

Niet zo spannend

Van leuke dingen doen krijg je energie. Dat is waar. Gek genoeg moet je soms ook wel energie hebben om leuke dingen te doen. Mijn herfstdip lijkt wel naadloos over te gaan in de winterdip. Volgend jaar ga ik in een winterslaap. Ik weet het zeker.
Vanochtend werd ik gedwongen uit mijn warme holletje te kruipen. Ik had mijn zoon beloofd om hem naar zijn school in Gouda te brengen. Hij vertelde dat hij vanavond naar het nieuws wilde kijken. Even dacht ik dat hij benieuwd was naar de uitslag van de FIFA-gate. Maar nee. Er zijn bewijzen gevonden dat er buitenaards leven is, meldde hij monter. Spannend, zei ik, gek dat ik dat helemaal heb gemist. Vinden je twittervrienden zeker niet interessant, was de reactie van bijrijdersstoel.
Toen ik bij mijn eerste kopje koffie de volkskrant las zag ik de kop: Geen groen mannetje, maar wel een bijzondere bacterie. In het artikel zag ik dat deze bacterie de sexy naam GFAJ-1 had meegekregen. Verder lees ik dat er geen sprake is van een nieuwe vorm van leven, ….., maar deze ontdekking doet vermoeden dat er nog veel vreemdere organismen kunnen bestaan. Niet zo spannend dus. Hoe vertel ik dit aan Joris? Vanavond op twitter toch maar even zoeken op #GFAJ-1. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten