maandag 13 december 2010

Muismat

Adem in, adem uit. Zet je voeten goed op de grond. Contact met de aarde is belangrijk. Of ga op een kussen zitten. Met je billen stevig op de grond. En denk dan aan……tja. Online meditatieles? Dat gaat mij niet lukken.
Hoeveel doe ik eigenlijk online? Informatie zoeken, familiecontacten onderhouden met e-mail en facebook, bankzaken, vakanties boeken, bioscoopkaartjes, schoolresultaten kinderen. Heb ook twee keer een boek bij bol.com gekocht omdat ik precies wist wat ik hebben wilde. Ga echter toch het liefst naar de boekenzaak. En met die e-boeken heb ik toch wel wat moeite. Nee, een webshopper ben ik nog lang niet. Heb al wel heel veel digitale vrienden. Maar dat geheel ter zijde.
Vandaag kwam een collega vragen of ik wel een muismat wil hebben. Nu heb ik een muis die hapert dus zo’n mat leek mij wel een goed idee. Maar niet als gimmick om de introductie van het nieuwe web onder de aandacht te brengen. Een muismat is natuurlijk verre van 2.0. Gek. Het leek mij toch wel handig. Een vrolijke muismat met een kernboodschap. Niks mis met retro.

1 opmerking:

  1. Zolang onze buro's nog 1.0 zijn, gebruik ik nog zonder gene een muismat, anders volgt mijn cursor een geheel eigen weg over mijn beeldscherm.
    Overigens is lezen met een e-reader zo gek nog niet. Ik lig nu 's avonds met mijn iPad in bed en hoef geen leesbril meer op, heb maar heel weinig licht nodig, kan heel dikke boeken met een hand makkelijk vasthouden en soms lukt het zelfs zonder handen, en, wat bij een boek met veel personages en een gebrekkig geheugen erg handig is, is dat ik een naam kan aanraken en iPad zoekt dan in no time heel het boek door en laat passages zien waar die naam in voor komt. at ik wel mis is de geur van papier. Misschien iets voor Steve Jobs om bij een volgende iPad geur eraan toe te voegen.

    Gr. Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen