dinsdag 7 december 2010

Leuk overleg

Vandaag in plaats van donderdag mijn roostervrije dag. Boffen. Mis ik lekker het afdelingsoverleg. Om je werk te kunnen doen moet je namelijk wel de tijd krijgen. En niet te vaak gestoord worden. De grootste stoorzenders zijn officieel vastgesteld. Managers en Meetings. Daar ben ik het wel mee eens.
Overigens ben ik niet tegen overleggen in zijn algemeenheid. In gesprek en contact met collega’s kun je informatie uitwisselen, meningen toetsen, ideeën krijgen.  Gisteren had ik zo’n leuk overleg. Met Chris. Ik heb hem verteld waarom ik denk dat hij moet werken aan zijn zichtbaarheid in de organisatie. Niet als doel, maar als middel. Zodat de medewerkers weten wie er achter de plannen staat die straks gaan worden voorgelegd. Dat helpt.
Bijzonder om te bemerken dat mensen bij communicatie meteen in termen van middelen gaan denken. Sta eerst eens stil bij de weg die je wilt gaan, het doel wat je wilt bereiken, het beeld wat je wilt neerzetten, de duiding die je er aan wilt geven. En dan komt pas de vraag of je daarvoor op toernee moet langs te afdelingen, of je korte nieuwsberichtjes op internet moet plaatsen met een duidelijk citaat, of weblogje waarin je je visie deelt, of yammer. Chris, begin volgend jaar praten we verder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten