zaterdag 18 december 2010

Oude stempel

Een lange zaterdag . Eerst gewinkeld in Alphen aan den Rijn. Koffie met een appelgebakje bij De Zaak. Standje slow is zo gek nog niet. Volgende week is het al weer kerst. Zoon en manlief hebben de kunstkerstboom opgezet. Goud met rood. Mooi, ahum.
Bij de Mediamarkt ook even een IPad vastgehouden. Een must have of nog niet? Ik wil natuurlijk graag bijblijven. Dat geldt helaas niet voor alle collega´s in het vak. Vrijdag werd ik gebeld door een collega voorlichter die werkt bij de gemeente Den Haag en woont in Leiden. Hij wilde graag weten wat het progamma was van de herovering van De Burcht. Natuurlijk weet ik niet alles uit mijn hoofd. “Staat dat niet op onze website?” vroeg ik hem. “Dat weet ik niet” zei hij. “Ik ben van de oude stempel  en bel dus liever dan dat ik dat op zoek op internet” zei hij blijmoedig. Bijzonder.
De afdeling voorlichting is meer dan 10 jaar geleden al veranderd in een bureau voor communicatieadvies. Geen loket meer voor alle publieks- en persvragen. Jammer dat zelfs vakgenoten dat nog niet door hebben. Je komt ze helaas overal tegen. Die mensen die verandering tegen houden. Omdat ze van de oude stempel zijn.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten