zondag 26 december 2010

Kersttoespraak

De laatste uren van Kerst 2010 tikken weg. De witte wereld gaf er een leuk tintje aan. Vanmiddag in de file gewandeld. Nieuwe ervaring. We lijken in Nederland steeds meer dingen massaal te doen. Filewandelen wordt vast het nieuwe woord van 2011.
We eindigen de Kerst samen op de bank. Hans en ik. Het circus uit Monte Carlo vond ik erg leuk. Nostalgie, jeugdsentiment. Helaas heb ik niet de hele avond zap control. De http://www.nederland3.nl/programma/jiskefet-heb-je-nog-geneukt-tour-2010 kan mij niet echt boeien. Is niet mijn soort humor. Hans vindt het wel leuk. Is misschien ook wel meer mannenhumor. Plat.
De laptop biedt uitkomst. Gisteren geen tijd genomen om naar de Kersttoespraak van de koningin te luisteren. Koningin Beatrix roept op tot saamhorigheid, medemenselijkheid, solidariteit en verdraagzaamheid. Mooie woorden. Maar komen ze over. Ik heb de tekst twee keer geluisterd, twee keer gelezen. http://www.koninklijkhuis.nl/Actueel/Toespraken/Toesprakenarchief/2010/Kersttoespraak_2010.html. Ik zal niet de eerste zijn die voorspelt dat de kijkcijfers volgend jaar weer lager zullen uitvallen. De zorgvuldig uitgesproken politiek correcte grammatikaal perfecte zinnen boeien niet. En zeker niet massaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten