dinsdag 20 december 2011

Terugblik


Ik heb een leuke en interessante dag gehad. De tijd ging snel, de dag was weer te kort. Morgen is het 21 december en dat is een dag die nog korter is. De kortste van het jaar. Toch heb ik wel veel plannen voor morgen.
Met de jaarwisseling weer in het verschiet komt ook het moment van terug- en vooruitkijken. Wat is er gebeurd, wat heb ik allemaal gedaan en was dat leuk en succesvol? Voor een terugblik kun je ook je eigen naam op Google intypen.

Hennie op Twitter, Linkedin, Google+, Facebook, Ikki, enzovoort, enzovoort. Ik doe ook wel alles. Scoor hoog in aantallen volgers, vrienden, retweets, en andere digitale aaien over de bol. Voor iemand die heeft leren typen op een Scheidegger (tien vingers blind) doe ik het nog niet zo slecht. Echter, resultaten boeken op het net is niet zo moeilijk. Je publiceert tenslotte zelf wat je wilt. Vroeger schreef ik - met enige zendingsdrang - ingezonden brieven naar de krant. En ik was dan ook zeer verrast toen ik in het hierboven genoemde Google overzicht een brief vond. Uit 2001. In de Volkskrant. Over een bijzonder onderwerp. Een bijzonder blik terug.
Niet alleen blijkt hieruit hoe snel de tijd vliegt. Ook wordt duidelijk dat op het web alles bewaard blijft. Alles wat je ooit geschreven, gezegd, gefotografeerd hebt. Bijzonder nietwaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten