zondag 18 december 2011

Handen vol

Vanochtend om 10 uur met de trein naar Leiden. Ik werk niet zo vaak op zondag. Vandaag ben ik er bij, op de startdag van het Glazen Huis.

Leiden is prachtig versierd en iedereen die per trein aankomt loopt letterlijk over een rode loper de stad in. Een warm welkom aan de mensen die voor Serious Request of een andere reden Leiden bezoeken. Ik voel me trots als ik zie wat het resultaat is van het vele werk dat is verricht. Vanaf het station tot aan het stadhuis biedt de stad een bijna sprookjesachtige aanblik. En ook Little Fish, het organisatiebureau achter het Serious Request heeft geweldig werk verricht. De Beestenmarkt is omgetoverd tot een soort dorpje met in het midden het Glazen Huis. Samen met de gemeente, Leiden Marketing en de blauwe, rode en witte kolom is kei hard gewerkt om niets maar vooral ook alles aan het toeval over te laten. Serious Request is een aaneenschakeling van verrassingen en spontane acties.

Vanavond ben ik nog even langs geweest bij de collega’s van de politie. Ook daar alles onder controle. Waarschijnlijk wordt het een drukke week, ook op het stadhuis. Naast onze werkzaamheden in kader van het Glazen Huis staat in de planning ook de laatste BenW-vergadering, laatste gemeenteraad, voorbereiding jaarwisseling en de voorbereiding voor de nieuwjaarsreceptie. Handen vol. Maar wel leuk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten