maandag 29 november 2010

Wat me vandaag bezig houdt

Vandaag had ik al om 8 uur mijn eerste afspraak. Ik ben de dag begonnen met een gesprek over dingen die me bezig houden. Vandaag en waarschijnlijk ook nog wel de komende tijd. En daar ging eigenlijk alle energie in zitten die ik heb. De rest van  de dag rustig aan gedaan en daarmee ruimte gevonden om een beetje te ontspannen, een beetje na te denken en een beetje te werken.
Zo  heb ik input geleverd voor de speech van de burgemeester van Leiden die hij gaat houden bij de opening van de Turkse Moskee. Geen nieuwbouw maar verbouw. Leuk om uit te vinden hoe dit proces gelopen is. Kennis te maken met de mensen die zich er voor hebben ingezet en een beeld te krijgen van het grote belang voor de Turkse gemeenschap in Leiden en de regio.
Ik stuitte ook op een onderzoek uit 2009. Daarin werd de waarde van een moskee berekend op 300.000 euro. Die waarde zit in het werk dat daar wordt verricht zoals culturele evenementen, hulpverlening en advies. Werk dat anders door andere instanties zou worden verricht. Bijzonder in dit onderzoek was wel dat aan een christelijke gemeente een waarde wordt toegekend van 500.000 euro. Hoe dat verschil ontstaat heb ik niet kunnen ontdekken. Het houdt me wel bezig.

1 opmerking: