maandag 4 april 2011

Rampentraining

Zo nu en dan? Zelfs dat maak ik niet waar. Heb me sinds de start van mijn blog steeds de vraag gesteld: is dit wel iets voor mij? Als ijdeltuit is het leuk om te zien dat je een bereik hebt. En dat bereik nam ook wel toe. Toch was er opeens die stilte. Sorry!
Op maandag beginnen met een hele dag training geeft best wel wat stress. Wil eigenlijk hele andere dingen doen. Gelukkig was het een goede training. Per 1 mei ga ik meedraaien in een regionaal piket als voorlichter in het beleidsteam van de rampen en crisis organisatie. Dat betekent dat je de burgemeesters adviseert en ondersteunt. Leuke maar zeker ook pittige klus. En met de brand in Moerdijk en Kijfhoek, Zedenzaak Amsterdam, Tienermoeder in Groningen maar zeker ook de grote aardbeving in Japan ben ik me weer heel bewust van het belang om hier te allen tijde goed klaar voor te zijn.
Niet alles was nieuw vandaag. Ook bevestiging dat mijn kijk op deze materie wel klopt. Goed gedaan van @FrankVergeer en Annemarie van Erve van Inconnect. De ontwikkelingen zijn heel snel gegaan en dat nieuwe media daar heel belangrijk in zijn is nu wel tot een ieder doorgedrongen. Het bereik naar het publiek is daarmee wel eenvoudiger geworden. De chaos daarmee ook. Belangrijk om als professional bij te blijven. Goed om te zien hoe ervaringen meteen leiden tot nieuwe inzichten en praktische tips voor twitter. Of ik klaar ben voor een ramp?

1 opmerking:

  1. Fijn dat de stilte weer even verlaten is. Ik blijf genieten van je verstillende en inspirerende verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen