zaterdag 26 februari 2011

Lachen

Chips en cola. De ultieme traktatie voor de zaterdagmiddag. Qua caloriegehalte een onverstandige combi. Wel een soort traditie. Stammend uit een tijd dat je hier de hele week naar uit kon kijken.

Vanochtend keek ik in de spiegel naar een slapend gezicht. Soms duurt het even voordat je wakker wordt. Ik glimlachte naar mezelf. Deed me denken aan een artikel dat ik deze week las. Neplach is slecht voor je. Lees maar. Altijd al geweten. De theorie dat je door vrolijk te kijken je ook vrolijker voelt heb ik nooit zo geloofd. Wel geloof ik in de kracht van humor en het belang van lachen. Maar dan echt. Omdat iets leuk is of omdat je ergens vrolijk van wordt. Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. Daarom ben ik blij met Hans die mij iedere dag aan het lachen maakt. Humor. Erg belangrijk.
Ik hou van intelligente grapjes. Humor relativeert, neemt spanningen weg. Humor in de communicatie kan heel krachtig zijn maar kan ook heel verkeerd vallen. En een verkeerd gemaakt grapje kan door iemand anders als uiterst beledigend worden ervaren. Zoals de grapjes die Pauw deze week maakte. Door het stof. Terecht. En, moeten we het ook nog hebben over leuke cartoons? Of foute?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten