zaterdag 7 mei 2011

Meer mens

Nu nog even lekker in de tuin. Straks stukje fietsen in het zonnige Groene Hart. Als  het me lukt om die vermaledijde laptop weg te leggen. Valkuil.

Verbaas me al dagen over bepaalde nieuwsitems. Hilary en haar foto, Jan Kees en zijn kast. En het hellend vlak van onze kwaliteitsomroep. De NOS die zich steeds meer verlaagt tot berichtgeving met een hoog storygehalte. Ben overigens niet de enige die dit vindt (twitter). En natuurlijk gaat de discussie ook over het feit dat dit feit nieuws is. Hij is homo. Weten we dat ook weer.

Overigens, Als ik de communicatie adviseur van Hilary Clinton was dan zou ik juist blij zijn met deze foto. Vol  emotie. Wie kan er kijken naar echte beelden van moord en doodslag zonder emotie? Zelfs Hil niet. Hilary wordt hiermee opeens meer mens dan ze daarvoor was. Ik sluit overigens niet uit dat het een gouden greep van de spindoctors is. Dat verhaal over dat hoestje is een beetje stupide, maar ook hoesten is menselijk. Met deze discussie wordt in ieder geval het beeld vaker getoond dan anders het geval zou zijn geweest. En smeer je het effect van deze menselijke trekken op de anders zo verstrakte dame lekker lang uit. Slim. Wat denk jij wat ze dacht of deed op deze foto?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten